brimikshallon

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Kerstin Frithiof - 12 februari 2013 08:55

--Nä men titta.. Så roligt.. Det  s n ö a r , kvittrade matte när hon drog ifrån gardinen i morse.. 


--M-men matte.. Du tycker ju inte  o m  snö.. Hundarnas ögon blir tefatsstora..


--Nä, d e t  gör jag inte och att jag just nu påstod det kallas  i r o n i  och  det betyder att att man säjer precis tvärtemot vad man egentligen menar.. Och så säjer man det så tydligt att alla förstår vad man faktiskt  v i l l  ha sagt.. Alla utom små oskyldiga hundar, som inte lärt sej mänskliga finesser.. Exempelvis ljug och ironi..


Jaha, lilla Hallon vågar faktiskt inte fråga om det är  b r a  eller  d å l i g t  att inte förstå ljug och ironi..  

Det vore inte roligt att få veta att det är efterblivet eller klandervärt att inte förstå mänskliga finesser.. Å andra sidan så...

-- Bry dej inte om att fundera på sånt, som kan överhetta hundhjärnan, fnyser lilla mor och snor iväg in till stolen..


Det är kanske på sin plats att återigen  (Visst är  d e t  ett fint ord  å t e r i g e n) jo att återigen berätta varför jag  använder så få skiljetecken när jag skriver.. Punkt  och streck bara.. Men å andra sidan dubblar jag dom..

Kommatecken använder jag också.. Åtminstone ibland..


Jo, det beror på att jag  v i l l  och att jag  k a n  och att vi små hundar står lite i särklass.. Det är nämligen  v i  som inte förstår mänskliga finesser.. Som tillexempel användning av  s k i l j e t e c k e n ...














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards