brimikshallon

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Kerstin Frithiof - 25 februari 2013 09:33

--Coolaste hunden i byn, en vovve med ättitjod,  d e t  är lilla borderterriern Hallon det..


 --Varför detta skryt.. Lilla mor ser häpet på sin son..


--Såg du inte..  S å g  du inte med vilken stil och finess jag satt i knät och lät matte klippa mina klor denna morron..

-- Hade jag sen haft ett  l å n g t  munstycke med en parfymerad cigarett så hade jag varit en  f u l l ä n d a d  dandy..


--Fnys..

Lilla mors svar på allt, som hon finner obegripligt eller absurt är just detta enda ord "fnys"..

Det är inte så att lilla mor har ett begränsat ordförråd.. Nä då.. Men detta lilla ord "fnys" säjer hon med så mycken känsla och uttrycksfullhet, att hon egentligen inte  b e h ö v e r  så värst många fler ord..


Eftersom jag inte kan se färger har jag svårt att begripa varför matte klagar över att allting är så  g r å t t..

Jag tycker att världen ser ut som den alltid gör..

--Just det, säjer matte.. D u  ser allting i  g r å s k a l a så för dej spelar det inte nån roll om det är mulet eller klart..


--Ja men  d å   begriper jag precis vad grått är.. Lilla Hallon nickar ivrigt.. Wellcome to my world..


--Fnys.. Lilla mor kastar en blick över axeln på sim son.. Svenska duger bra för oss, säjer hon mästrande..


--Ja, och lite  f r a n c a i s  och lite  i t a l i a n o  och  d e u t s c h och inte minst  l i s t e r l ä n n s k a ..

Lilla Hallon börjar bli ivrig och lite i gasen.. Borta är den coola vovven med cigarettmunstycke och ättitjod..


Ha en bra vecka där ute i galaxerna.. Och, framför allt, säj inte emot lilla mor..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards