brimikshallon

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Kerstin Frithiof - 5 mars 2013 08:39

När vi gick förbi Müllers hus i morse var han ute.. Lilla mor till att skälla och gorma.. Och jag hängde på.. Müllers mänska kom kvickt ut och hindrade sin vovve från att hoppa över staketet.. Risken hade väl varit att han gjort det och att det då blivit ett riktigt hemskt råkurr..


Gissa vad matte gjorde när hon såg Müller springa längs staketet och titta längtansfullt på mej.. Jo, hon släppte mej så jag kunde springa bort och hälsa på min vän.. Müllers mänska bjöd både mej och sin egen vovve på godis och allt var frid och fröjd.. Tillåmed lilla  m o r  fick en godisbit.. Men  h o n  hade då inte förtjänat nån som  h o n  gick an..


Både jag och matte är väldigt glada över att Müller och jag kunde mötas nos mot nos och vara precis lika goda vänner som vi alltid varit.. Lilla mor kan vara hur gumsur som helst.. Müller och jag är i alla fall vänner.. Och  d e t  är nåt som gläder både matte och mej..


Det är vatten i luften i dag.. Inte i form av regn utan som dimma.. Det märks att lilla Hallon är en läraktig liten hund. Det är åtminstone tre månader sen matte talade om för mej att vatten kan ha olika former. Och än i denna dag minns jag vad jag lärde mej..

Lilla mor kan vara stolt över sin son..


Det är första veckan i en ny månad och det betyder att matte tar lilla mor in till Karlshamns Zoo och låter en flicka som heter Märta klippa klorna på lilla damen.. Lilla mor har nog inte tänkt på saken men  d e t  har hennes son.. Matte också..

Om Märta är i butiken ska det ske i dag..  J a g  behöver inte bekymra mej.. M i n a  klor klippte matte redan igår..


--Nån klostrid tar jag inte med Nellie, säjer matte.. Detsamma sa Britta..

Det konstiga är att Märta inte tar nån strid alls.. Lilla mor står som en staty medan Märta klipper..

Ja se, hunsor..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards