brimikshallon

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Kerstin Frithiof - 8 mars 2013 08:51

--Matte, kan sagor vara sanna..

--Varför undrar du om det.. Matte ser förvånad ut..

--Jo, för det finns en saga om ett land, där det alltid är vinter.. Och det verkar som om den sagan håller på att bli sann här och nu..


Matte tröstar lilla Hallon med att sagor aldrig är sanna.. Det  k o m m e r  en vår och en sommar, men det kan ta lite tid.. Det har det gjort förr..


När matte för en stund sen var i sin systers hus och tittade till kissarna passade Tilda på att slinka ner och gömma sej under yttertrappan.. Där satt hon sen och storstirrade på matte och vägrade komma fram..


--Jag hoppas inte kattkräket är  r ä d d  för mej, muttrar matte när hon tänker på Tildas gula ögon och tunna päls..

Det vore hemskt om hon flyttade ner under trappan..

Det var ju där lilla Aslan bodde innan mattes syster lyckades fånga honom och ta in honom i värmen.. Ännu är det ingen som har vågat släppa ut honom av rädsla för att han ska flytta tillbaka till hålet under trappan..

Inte så att han skulle ha det  b ä t t r e  där, men man vet inte hur styrd han är av sitt agerande från sin vilda tillvaro..


I går hade vi små hundar tur.. Matte tog nämligen med oss på en riktigt ordentlig skogspromenad..


Har jag berättat hur det går till när vi skogspromenerar..

Jo,  f ö r s t  går lilla mor, stolt svängande på stjärt och svans.. S e n  kommer matte, mer eller mindre haltande och snubblande, och  s i s t  kommer lilla Hallon, ofta bärande på en pinne, helst en stor tung en.. Den pinnen ligger jag och tuggar på ett tag, sen susar jag i våldsam fart ikapp matte och lilla mor och sen lägger jag mej och gnager igen..

Man kan nog säja att jag intervalltränar..

--Tja, säjer matte..Var och en blir salig på  s i n  fason..


Hoppas vi får bli lite saliga idag också..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards