brimikshallon

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Kerstin Frithiof - 16 mars 2013 08:24


--Vacker är vintern att skåda i alla fall, sa en granne, som stod och högg ved i iskalla morronstunden..

--Det är  v a r g a r  och  b o a o r m a r  också, fnös matte för sej själv.. Men inte vill jag  u m g å s  med dom  för den delen.. Lika lite som jag vill ha den här hemska vintern..


Halva månaden mars har gått och vintern är strängare och snön djupare än nånsin.. Änne så länge skiner solen, men dom sa på TV i går kväll att det skulle komma en massa snö i helgen..

Det var precis i  d e t  ögonblicket matte stängde av TV:n och gick och hämtade en bok i stället..


Det var länge sen vi var i skogen och sprang lösa..

--Det är för  k a l l t , förklarar matte.. Och snön är för djup..


Snart kommer hundarna att bli lika trötta på vintern som matte är..

--Och inte ett enda dugg kan vi göra åt det, suckar matte.. Jag tror jag gör som björnarna.. Gräver ner mej och sover ända till Valborg.. Ni små möss är välkomna att sova tillsammans med mej..


Nu vet vovvarna att matte är aningen böjd för överdrifter. Särskilt om det är nåt hon finner misshagligt.. Och vintern är i allra högsta grad misshaglig för henne..


Det är redan lördag, och matte har bjudit sin systerson på lunch eftersom har ska överta kattvaktstjänsten från och md i dag.. Systersonen är glutenintolerant, så matte får fundera lite innan hon lagar mat.. Inget vetemjöl får användas för då blir systersonen sjuk.. Således är  s å s  uteslutet..


--Jag vet, kvittrade matte.. Jag steker i kyckling i lergryta och serverar med hasselbackspotatis och tomatsallad..


Hoppas det blir lite kvar till  h u n d a r n a  också..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards