brimikshallon

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Kerstin Frithiof - 22 mars 2013 08:21


Snö och sol och frost.. Det finns mänskor som blir lyckliga av sånt väder.. Men  d o m  mänskorna går inte omkring och är lyckliga  h ä r..


Alla, precis alla, gnäller över den hemska vintern..

--Det är inte  n a t u r l i g t  med midvinter i slutet av mars, säjer folk och huttrar och snorar.. Och virar in sej i kilometerlånga halsdukar..


--Ja men, säjer nån, så här har vi det alltid i mars där jag bor..

Och frågar man då var personen i fråga bor, svarar vederbörande ofelbart Gävle eller Korpolombolo..

Jaha..


Veckorna går fort.. Det är redan fredag..


--Vaddå fredag.. Det var ju fredag i  g å r .. Så låter det och så känns det.. Tiden går med raketfart och redan är morgarna så ljusa att det är svårt att sova.. Matte skramlar upp tidigare och tidigare.. Snart är hon tillbaka i förra årets tidiga vanor..

Vovvarna kvittar det, men matte hade gärna haft lite mer normala sovvanor..


Igår hade vi besök.. Britta kom och hälsade på.. Lilla mor blev sjungande lycklig när hennes gamla mänska plötsligt stod i hallen.. Men hon grät inte när Britta åkte hem efter en stund.. Det verkar som om lilla mor faktiskt  k ä n n e r  sej som vår hund numera..


Själv var jag avvaktande.. Det har hänt så många gånger att Britta har tagit med sej lilla mor är hon åkt, att jag inte riktigt vågade tro att hon  s k u l l e  bli kvar..


När jag insåg att hon  faktiskt är vår på riktigt numera, och aldrig, aldrig kommer att flytta ifrån oss, var det som hela världen lättade och jag kände mej alldeles ljus i ögonen.. 


Sjungande lycklig blev jag..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards