brimikshallon

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Kerstin Frithiof - 25 mars 2013 08:01


Tänk, i morse fick vi sova ända till  s j u .. Det händer inte ofta när solen är uppe så tidigt som den är nu..

Utsövda, kloklippt (jag) och med frukost i magarna (hundarna) gav vi oss ut på dagens första kiss-och bajstur..


Allt sköttes, som skötas skulle, till full belåtenhet.. (Matte har blivit riktigt duktig på att samtidigt klara vantavdragning, koppelhållning och bajsupplockning.. I början av vintern fumlade hon nåt alldeles förfärligt och ofta tappade hon nån av hundarna.. Ibland båda två..Ofta kasade dessutom  m ö s s a n  ner över ögonen på henne och gjorde henne ytterligare stresssad..


Kan meddela, att min hälsa är återställd och därmed har mattes franska nerver lagt sej till ro.. Har dock svårt att tro att vi kommer ut på nån skogstur idag.. Matte anser att jag bör vila upp mej efter helgens krankhet..


--Tänk, sa matte.. Tänk, att vi redan är inne i stilla veckan.. På lördag är det påskafton och då  b o r d e  snön vara borta..

Inom parentes säger matte sej minnas en påskafton när hon var barn och föräldrarna hade bjudning för släkten.. Matte minns hur  g r ö n t  gräset var kring myrstacken bredvid uppfarten..

Att det verkligen  v a r  så tror jag helt och fast.. Matte är fena på att minnas..

Utom när det gäller var hon har lagt nycklar och plånbok.. Därför lägger hon dom alltid på ett och samma ställe.. Nycklarna på ett och plånboken på ett annat..Så här långt har det fungerat..


Sån här  v a r d a g s g l ö m s k a  tycks dom flesta lida av.. Mitt råd till dom är att göra som matte.. Bara för att slippa ranta runt och leta, stressade och upprörda..


Det är inte  k l o k t  vad solen skiner.. Om dagarna skiner solen och om natten fryser det på.. Den lilla snö, som ligger kvar är stenhård, men håller inte riktigt för matte att gå på..


Apropå sol:

Matte har bestämt sej för att ta bättre tillvara solen i sommar..

--Jag tänker göra som när jag var yngre, säjer hon.. Pressa..

--Det  k a n s k e  blir kvar lite färg över vintern så jag får känna mej lite piggare då.. (Hur sommarsol och  vinterpigghet hänger samman kan inte lilla Hallon för sitt liv begripa)..


Matte började precis sätta på sej kängorna för att åka bort till kissarna..

--Nävisst, sa hon.. Det är inte jag som är kattvakt dom närmaste dagarna..




























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards