brimikshallon

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Kerstin Frithiof - 4 april 2013 08:15


--Matte, inspirerar jag dej.. Lilla Hallon tittar förväntansfullt på matte.. Svansen ligger i startgroparna.. Vill inget hellre än glädjevifta..


--Vad i all sin dar menar du med det.. Matte är idel frågetecken..


--Jo, jag har tittat lite på andra bloggares reklamsnuttar.. Väldigt många erbjuder sina läsare inspiration..

--Det är väl inte mer än rätt om  m i n a  läsare får lite inspiration dom också.. I synnerhet du..


--Förresten vad  ä r  inspiration egentligen..


--Tja, mja.. Jo, att bli inspirerad är att få lust att sätta igång med nåt.. Liksom..


Lilla Hallon sätter sej på sin lilla hundbak, lägger pannan i djupa veck och försöker smälta det matte sagt.. Jag måste försöka komma på nåt som kan inspirera matte..

Och så kommer jag på nåt angeläget..


--Matte, titta på mej.. Ser du att jag inspirerar dej.. Väldigt starkt inspirerar jag dej..


--Äh, nä, inte direkt..


--Ah, ser du inte att jag inspirerar dej att ta på kängorna och följa med hundarna ut i skogen.. Precis mesamma.. S e r  du verkligen inte det..


Jo, nog ser jag att matte tar åt sej av det jag sagt, men ärligt talat tror jag att hon kommit på att vi ska skogsvandra ändå.. Det brukar hon göra..


Solen lyser om dagarna men nätterna är fortfarande kalla.. Jorden är djupfryst verkar det som och det lär dröja innan matte kan sätta igång med att påta..


Fyra av mattes egenuppdragna lavendelplantor har börjat växa ordentligt.. En gav hon bort häromkvällen, men hon har tre kvar och dom är hon stolt över.. Så fort det blir nya skott på moderplantan ska hon sätta flera..

Citrusträden har klarat övervintringen inomhus bra och det har granatäpplet också..


Frågan är om  r o s o r n a  har klarat sej denna kalla hemska vinter.. Matte tycker sej se ögon på dom allihop.. Sen gäller det bara att klippa dom också..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards