brimikshallon

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Kerstin Frithiof - 18 april 2013 07:59


--Kan hälsa från Molly och Tindra, sa matte och satte inköpskassen på köksbordet..


Lilla Hallon blev alldeles glad för hälsningen.. Det är så länge sen jag såg småflickorna och jag har i mitt stilla sinne undrat var dom hållit hus..


Min lilla mor spetsade öronen.. Molly och Tindra hade hon aldrig hört talas om..

--Nåra jag kan skrämma och sätta på plats, undrade hon på sitt eget alerta sätt..


Nu tycker jag  för  m i n  del, att lilla mor ska sluta upp med att försöka sätta alla andra hundar på plats.. En vacker dag går hon på en välförtjänt pump..


Matte för  s i n   del skäms äver lilla argbiggan..


--Du är ju alldeles ljuvlig här hemma.. Varför i all världen bär du dej åt som en värsting så fort vi kommer utanför dörren och möter andra hundar.. Möter förresten, Det räcker med att du ser en skymt av dom.. Och Hallon får du med dej.. Matte är förargad och rynkar ögonbrynen åt lilla mor.. Och åt mej med..


Men lilla mor svänger på svansen och tar inte åt sej det minsta..


Det regnar.. Il pleut, som dom säjer i Frankrike.. Regnet är välkommet för det är faktiskt ganska torrt ute. Ska växtligheten komma igång behövs både regn och värme..


Växter är faktiskt ganska kräsna.. Värme hit och regn dit.. Allt toppat med solsken i lagoma mängder.. Vi  h u n d a r  klarar oss förträffligt utan både regn och solsken.. Snö och frost också.. Men det är en annan historia det..


Matte hittade förresten en liten pytteblomma i trädgårn härom dan.. Inte kan jag begripa varför, men hon tog nästan glädjeskutt när hon såg den..

--En tussilago, jublade hon..


--Egentligen är det ett  o g r ä s.. Lilla mor knycker på nacken och fnyser..





















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards