brimikshallon

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Kerstin Frithiof - 19 april 2013 08:36


I hela världen finns det få som blir så lätt echaufferade (=hialösa) som min matte..


Ta i morse till exempel..


Mattes bil varnar och piper.. Måste tanka.. Måste göra service.. Måste byta däck.. 

Det hör till saken att matte har fått tid på verkstan på måndag morron..  Eftersom det är dubbar på däcken är dom numera olagliga.. O c h  matte måste till veterinären och vaccinera lilla mor.. O c h  detta ska ske nu på förmiddagen..

Således kommer matte att göra sej skyldig till en  k r i m i n e l l  handling, och detta gör henne skakis.. För  "Tänk om polisen tar mej".. Det är nog skräcken för att åka fast och få böta som gör henne mest nervös.. Själva den kriminellla handlingen tror jag inte hon tar så hårt på.. Men så tänker  nog de flesta brottslingar..


Dessutom höll Aslan på att smita ut när matte kom för att se till kissarna.. D e s s u t o m  ville storkatterna inte ha nån mat.. Matte var svårt frestad att låta lilla sudderudden gå ut, men blev alldeles kall vid tanken på att han kanske inte kommer in igen..


Allt detta tillsammantaget skulle nog kunna göra en mänska med  m i n d r e  franska nerver än matte tämligen ängslig..


Matte för sin del funderar på att ta småvägar till veterinären, men sen tänker hon som så:


--O m  jag vore polis så skulle jag  i n t e  stå vid en  s t o r  väg och stoppa trafikbrottslingar.. Nä, vid en  l i t e n  rackans byväg skulle jag stå och hiva in dom.. För dom kriminella tror nog att småvägarna är "säkrare".. Och försöker slinka undan genom att trassla sej fram på dom..


Dessutom oroar matte sej för att lilla mor ska börja  s l å s s  om det är flera hundar hos veterinären.. Åtminstone kommer lilla mamsen att vråla och hota.. Matte tar ut skammen redan i förväg..


Jag måste hitta på ett sätt att coola ner matte så hon inte får blodtryck.. Jag tror jag ska be henne sätta sej med mej i stolen.. Det brukar ha en väldigt lugnande effekt på henne.. Så lugnande att hon oftast lurar till ett tag.. Lilla Hallon också..
























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards