brimikshallon

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Kerstin Frithiof - 23 april 2013 08:13


--Jaha, sa nån i telefon när matte beklagade sej över att hon vaknar så tidigt på morgarna och följaktligen måste lägga sej tidigt  o c k s å..

--Jaha, fortsätter du den här skruven kommer du att gå upp  i n n a n  du ens har  l a g t  dej..


Ett helt dygn har vi funderat på vad "nån" egentligen  m e n a d e .. Det vill säja, det är matte och jag som funderar.. Lilla mor avfärdar det hela på sitt eget förtjusande sätt..


--Det var nog ett skämt, säjer matte tankfullt.. Varken lilla Hallon eller matte är bra på att skämta.. Vi tar tillvaron på fullaste allvar och fattar allt precis enligt bokstaven..


Igår blev det färd till Nytorpet med Agneta..  Inte sen snön försvann har vi varit där och det är ett tag sen..

Lilla mor och jag sprang av hjärtans lust.. Jag försökte äta lite jord, men  d e t  satte matte stopp för.. Pinnar fick jag däremot gärna bära omkring och dräpa..


Två gånger rymde jag igår.. Jag som aldrig har gjort det förr..

Det är så här:

Grannarna snett över gatan har  g ö s s l a t  sin gräsmatta med  äkta hönsskit och den doften kan inte lilla Hallon motstå.. Släpper matte koppel och uppmärksamhet ett enda ögonblick så susar jag dit och sniffar och rullar mej..

Total  d ö v h e t  drabbas jag också av, så matte får skena efter mej och plocka upp sin doftande lilla hund..

Otroligt så vältalig matte kan vara när hon sätter den sidan till.


Idag är det sista dan matte har kattvakten den här vändan.. Igår tilläts hon tillåmed klappa Aslan  u t o m h u s .. Han har tydligen gått från att vara vildkatt till att bli en riktig tamis..


Matte hämtade sin bil i går eftermiddag.. Det hela blev nästan tusenlappen dyrare än beräknat eftersom ett fel hittades, som måste åtgärdas.. Nu står den  blank och skinande (Matte  t v ä t t a d e den i söndags.. Hon ville inte behöva skämmas för en dammig bil när hon skulle lämna in den) och vidgjord på bästa sätt utanför köksfönstret..


--Nu är frågan om vi har råd att  k ö r a  den också.. Och  ä t a  dessutom..

Matte flinar till..

--Kranvatten och gammalt bröd har ingen dött av, säjer hon glatt och gläds åt sin blänkande bil med nya däck och lite annat smått och gott, som inte matte vet vad är, innanför plåten..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards