brimikshallon

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Kerstin Frithiof - 10 maj 2013 08:48


Sex dar. Så länge varade mattes systers sejour hemma.. Igår fick hon åka tillbaka till sjukhuset med ambulans.. Och hur länge hon får stanna där vet ingen.. 

Matte tycker så synd om sin syster..

--Är det min  l i l l a s y s t e r, som är så eländig och sjuk, säjer hon.. --H o n,  som var den käcka och frejdiga av oss två..

Hon var den som sprang snabbt och hoppade långt.. Som klättrade i träd och aldrig nånsin trillade ner.. Eller vrickade anklarna.. Som for omkring på cykel så det fräste, och ytterst sällan for omkull..

För matte är det som en ond berättelse att just denna snabba och starka lilla flicka ligger och är fruktansvärt sjuk..


Matte ska åka bort till systerns hus om en stund.. Mata och släppa ut kissarna, rensa i kattoaletten och fortsätta snygga till rabatterna..

--Jag tar shorts på mej, säjer hon.. Då kan jag sola benen samtidigt som jag gör lite nytta..

Vädret är nämligen vackert och soligt fortfarande..


Matte har haft shorts på sej hela tiden hon har varit i trädgårdarna.. Med påföljd att fötter och knän är bruna medan resten av benen (och  d e t  är ett rätt långt stycke) fortfarande för tankarna till albyl..

--Kan just undra vad dom vackra, unga och modemedvetna skulle säja om mina ben och fötter, fnissar matte..


Idag är det en så kallade  k l ä m d a g .. Det var nåt matte uppskattade väldigt mycket när hon arbetade.. Ofta åkte hon och hennes mänska till Danmark på klämdagen..

--Det känns lite längtansfullt, säjer matte.. Att åka till Danmark med sin mänska på en klämdag..


Nåväl, den tiden är för längesen förbi och det är ingen mening med att "gråta över spilld mjölk" som dom säjer i England..Flydda tiden kommar aldrig tillbaka, men man kan försöka att ha så trevligt det går i den nuvarande..

"Carpe diem".. Så säjer väldigt många just nu.. Eller snarare för ett par år sen..


Apropå romerska citat.. Det var länge sen jag lekte Caesar..


--För Guds skull börja inte med  d e t  igen, säjer matte.. Jag vill inte ha dej svassande i toga kring mina fötter..

Jag står på öronen lätt nog ändå..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards