brimikshallon

Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Kerstin Frithiof - 22 maj 2013 07:36


--Vad ska vi göra i dag..

Hundarna ser förväntansfulla ut.. Vi kan  alltid hoppas på en tur till skogen..


--Mja.. Matte ser klurig och lite skamsen ut..

-- Du, Gajus Julius ska gå till frissan..


D ä r  fick jag nåt att tänka på.. För det första vet jag inte vad en frissa  ä r, eller vad hon  g ö r  vad det beträffar.. Tydligen ska jag utsättas för nåt, som  k a n  eller  i n t e  kan vara obehagligt.. Nåt som kanske tillåmed gör  o n t ..


--Nä,  o n t  gör det inte, men det  k a n  vara lite obehagligt att utsättas för en frissa.. Om man är hund vill säja.. Det är emellertid inget  l i v s h o t a n d e .. Om man säjer så.. Och du kommer att bli  v ä l d i g t  vacker när du genomlidit operationen..


O p e r a t i o n e n .. Jag tror matte tappat förståndet.. Jag ska  i n t e  opereras och  o m  så skulle vara fallet ska Lena eller Christoffer i Näsum göra det.. Och ingen frissa..

--Nä, nä, nä lilla du.. Du ska inte opereras på  d e t  viset.. Du ska bara ryckas lite i pälsen för att, som sagt, bli ännu vackrare än du redan är..


--Förresten var  j a g  hos frissan i går.. Och  j a g  har inte tagit minsta skada av det.. Ser du inte att min kalufs har bivit betydligt mindre..


Jo, när matte säjer det så ser jag att håret nästan är borta och att halsen har blivit mycket längre.. Men om matte har blivit  v a c k r a r e , eller ens  v a c k e r,  kan inte jag bedöma.. Lever gör hon i alla fall och det är huvudsaken..


--Ska inte lilla mor också frissopereras.. Lilla Hallon är mycket för rättvisa..


--Lilla mor var hos frissan för ett par veckor sen och titta så fin hon är.. Visst vill väl du bli lika fin och len..


Tja, fin och fin.. J a g  tycker nog att jag är tillräckligt fin redan.. Och  att lilla mor på  n å t  sätt ska ha ändrat utseende sen hon var hos frissan, kan inte  j a g  se i alla fall..


Ytterligare ett av mänskans fullständigt onödiga påfund..

Frissopereras.. Fnys..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards