brimikshallon

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Kerstin Frithiof - 1 juni 2013 09:19


--Nu börjar det närma sej, sa matte i morse..

--Vad är det som närmar sej, undrade hundarna..

--Stora bullret, sa matte..

--Vilket stora buller.. Hundarna känner sej lite obehagliga till mods.. Kan det vara  å s k a  matte menar..


--Rockfestivalen, förtydligar matte.. Snart ska det bullras i dagarna fyra..Och så ska det  f ö r b u l l r a s  i ett par dar

dessutom..


--Matte, är du en gammal  s u r k a r t  som inte gillar att folk har roligt..

--Ja och nej.. Matte ser eftertänksamt på vovvarna.. Jag tycker varken om oväsen eller trängsel.. Dessutom är jag rädd för att rockmusik inte är min likör..

--Men att jag skulle missunna mänskor att ha roligt är helt fel.. Bara  j a g  slipper vara med.. Och  d e t  ställer sej lite svårare eftersom vi bor så nära begivenheterna..


--Bit ihop matte.. Det handlar bara om nåra dar..

--Hm, jo och om nåra nätter..


--Men visst blir det roligt att  j o b b a  i hembygdsgården ett par förmiddagar.. Visst tycker du väl det, säj..


--Älskade glädjespridare.. Visst blir det det.. Matte ser plötsligt gladare ut..

--Kom vovvarna så tar vi en sväng ut i köket..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards