brimikshallon

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Kerstin Frithiof - 14 juni 2013 08:29


--Faktum är, sa matte.. Faktum är, att utfallet alltid måste överträffa insatsen om nånting överhuvudtaget ska löna sej här i världen..

--Förklara.. Hundarna tittar intresserat på matte.. Tanken på nergrävda ben föresvävar oss, men vi får inte riktigt till det..


--Hrm.. Jo.. Tänk om  vi vill ställa till ett litet  k a l a s .. Och vi bjuder in ett antal personer..

--Med  h u n d a r.. Eller..

--Givetvis.. Personer med  h u n d a r..

--Och så sätter jag igång att städa och laga mat och putsa fönster och kamma mej själv och vovvarna, Och ta på snygga kläder.. Och sätta in blommor och göra så fint jag bara kan..

--Allt det här putsandet och matlagandet tar ett par dar och när sen gästerna kommer får jag stå i köket och svettas och steka potatis och vispa grädde.. Eller nåt.. Och gästerna äter och skrattar och har förhoppningsvis roligt..

--Hur mycket överträffar utfallet insatsen för  m i n  del då..

--Skulle tro att  d e n  ekvationen går back med flera hundra procent..


Hundarna inser plötsligt att det mesta här i världen faktiskt handlar om ganska enkel matematik.. Givetvis måste man ha en liten  a v a n s  på sin insättning.. Oavsett om det handlar om pengar eller trevlighet..

Har verkligen matte kommit på det här precis  n u, eller har hon alltid vetat det..


--Har nog alltid vetat det, säjer matte och suckar.. Men jag har aldrig  f o r m u l e r a t  det förrän i dag.. Har trott att dom här funderingarna berott på min medfödda  l a t h e t  när det i själva verket är glasklar matematik..


--Varför kom du på att formulera dej precis i dag då, frågar vovvarna..


--Jo, i kväll är det planerat att jag och ett par väninnor ska ha vår årliga grillkväll på stranden med mat och vin och kaffe och tårta och smågodis i mängd.. Och vädret är uruselt för en sån begivenhet.. Mycket besvär och liten utdelning.. Hoppas bara resten av sällskapet tycker likadant som jag..


--Hur  s k a  vädret vara när man grillar på stranden då..


Varmt och vindstilla.. Somrigt och ljust.. Precis sånt som vädret var under veckan som gick.. Ni vet när jag gnällde så mycket över att det inte kom nåt  r e g n ..


Tänk ändå vad mänskolivet är  k o m p l i c e r a t ..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards