brimikshallon

Alla inlägg den 15 juni 2013

Av Kerstin Frithiof - 15 juni 2013 07:46


--Är det mycket du  å n g r a r,  matte..

Vovvarna tycker att matte med alla sina år bör ha en del att ångra.. Både sånt hon  g j o r t  och sånt hon har  m i s s a t  att göra..

Matte ser förvånad ut, men verkar i alla fall ta frågan på allvar..

--Tja, säjer hon.. En del missade tillfällen finns det förstås i mitt liv.. Men om det är nåt jag ångrar är svårt att säja.. Ibland har man inte så mycket att välja på..

--Och visst, ibland har jag gått fel väg.. Men det har jag inte förstått förrän efteråt..


--Så du är en tämligen självbelåten person då, matte.. Hundarna tittar frågande på matte..


--Nä, absolut inte.. Jag har  varit tämligen slätstruken figur som trasslat sej fram genom livet så gott jag har kunnat utan att egentligen fundera så mycket.. Skulle tro att dom flesta gör detsamma..


--Jo då.. Det finns mänskor som ser till att resa ut i världen och "leva livet".. Men det har jag aldrig gjort.. Mest beroende på att jag inte  v å g a t..


--Så du har varit en  f e g i s, matte.. Den tanken är ny för hundarna, som nog tycker att matte är en ganska tuff person..


--Mmm, som ung hade jag dåligt självförtroende.. Och nu, när jag tror mej om att klara av det mesta, känns det inte så angeläget att resa ut och "leva livet".. Jag tycker att jag har det fint där jag är..


--Visst, att ta vovvarna med på en tur genom Sverige vore förstås roligt.. Och det är absolut ingenting som hindrar oss från att göra en sån resa..

--Vi kanske ska börja nästa vecka med att göra en tur upp genom Småland och Götalandskapen..

Om vi startar tidigt på morronen kan vi hinna  se mycket innan det blir tid att vända hemåt igen..


--Ska vi inte  s o v a   ö v e r  nånstans.. Hundarna tycker att det vore roligt med en övernattning..


Vad matte tycker om den saken får vi inte veta eftersom hon förklarar att hundar inte är välkomna på hotell och pensionat.. Och att sova i bilen är inget alternativ..

Innan vi ger oss i väg ska vi emellertid ta reda på sevärdheter och göra upp en resplan..

Det verkar faktiskt som om vi  k o m m e r  iväg..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards