brimikshallon

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Kerstin Frithiof - 4 juli 2013 08:21


Ända sen hedenhös, det vill säja så långt matte kan komma ihåg och  ä n n u  längre tillbaka är det marknad i Sölvesborg första onsdagen i juli och första i november..

Igår var det alltså marknad med allt vad  d e t  innebär av trängsel och knallehandel.. Nåja, dom  v a n l i g a  handlarna sålde också, både i butikerna och på gatan..


Matte och Agneta var förstås där och tittade och gjorde ett och annat inköp.. Matte tillexempel köpte en A4-anteckningsbok med styva pärmar..

--Ska skriva  d a g b o k, förklarade hon med glädje och stolthet..


Till saken hör, att matte skrev dagbok väldigt flitigt för si så där 20 år sen.. Hon tyckte väl att hon benade upp sin tillvaro genom att skriva om den samtidigt som hon tog sej en ordetlig funderare på ett och annat..


Dom här dagböckerna förstörde hon när hon tyckte att dom tjänat sitt syfte.. Och nu är det alltså dags igen..


--Inte för att jag  k r i s a r.. Jag ska skriva för att ha som stöd för  m i n n e t.. Säjer hon och nickar eftertänksamt..


Minnesstöd kan nog behövas eftersom mänskor glömmer väldigt fort sånt som väder och vind tillexempel..

Det händer  att dom har olika mening om vädret bara för nåra dar sen.. Då är det bra att kunna gå tillbaka till dagboken och se hur det  v e r k l i g e n   var..


Matte fick dessutom syn på en T-shirt med en text som direkt verkade syfta på henne.. Så den köpte hon utan betänkande..

Så här stod det mitt fram i vit text på svart botten:

Jag är inte  d u m..   Jag har bara   o t u r   när jag  t ä n k e r ..


Fram emot kvällen fick lilla mor och jag följa med till Stiby och springa lösa.. Inte hela tiden.. Bara på dom stigar det sällan kommer andra hundar med sina mänskor..

Det var ganska  v a r m t  i skogen och dessutom fanns det en och annan  m y g g a  där.. Matte, som hade satt på sej sin nya T-shirt, fick en del stick på armarna..


Idag är det fortfarande varmt och dessutom ganska disigt.. Det känns lite grann som att springa omkring i  v ä l l i n g  och dessutom med en  f i l t  över sej..

Men  m y g g o r  finns det inte  hos oss.. Dom är lika sällsynta som  k a n t a r e l l e r..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards