brimikshallon

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Kerstin Frithiof - 5 juli 2013 07:57


Det enda som hände i går var att jag vaccinerades.. Det gör jag varje år för att inte bli sjuk..

Mitt nackskinn var segt, sa veterinär Christopher, så han fick kämpa för att få in nålen..


På mottagningen var det flera tevliga hundar.. Ingen av dom morrade eller hotade.. Inte jag heller.. Det gör jag bara när  lilla mor är med.. Jag undrar hur  h o n  hade uppfört sej bland alla hundarna..

--Törs inte tänka på det, säjer matte och hukar sej..


Apropå morra och hota.. Imorse stod vi plötsligt nos mot nos med Hebbe.. Han kom från ett håll och vi från det andra och precis i ett häckhörn möttes vi.. T r e  gormande terrier  d o m  kan låta dom.. Hebbe mänska skrattade åt oss medan matte skämdes..


Våra goda körsbär håller på att mogna.. Till glädje för  s k a t o r n a .. Matte har slutat reta sej på dom..


--Skatorna  b e h ö v e r  förmodligen bären bättre än vi, säjer hon generöst.. V i  har faktiskt hur mycket mat som helst och det har säkert inte dom..

--V i  kan köpa en påse bär på torget och det kan inte  skatorna, säjer flotta matte vidare.. Vassego små pippier.. Låt er väl smaka..

Och detta säjer hon utan ironi.. Hon  m e n a r  faktiskt vad hon säjer..


Det är redan fredag.. Ännu så länge  skiner solen, men det mulnar på ordentligt.. Varmt är det också.. Följaktligen kommer ogräset att växa ordentligt idag.. Matte har snart gett upp kampen..


Nåja, det är inte bara ogräset som växer.. Hela  t r ä d g å r n  ökar i omfång för varje dag..


--Snart är det en urskog här, menar matte, som börjar känna sej stressad av allt växandet.. Då kan vi gå  v i l s e  i vår egen trädgård..

Hemska tanke..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards