brimikshallon

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Kerstin Frithiof - 19 juli 2013 17:47


Otroligt länge sen lilla Hallon skrev senast.. Nästan en hel vecka, men  n u  är datorn fixad och klar igen..


Av en ren slump fick matte reda på ett datorsnille och tog kontakt med honom.. Och han fixade vår apparat..

Matte gläder sej, men det är inget mot vad lilla Hallon gör..


--Skrivklåda, det är vad du har, lilla odåga, säjer matte.. Lilla mor nickar medhåll..


--Har inte  d u  också lite skrivklåda, frågar hundarna..

--Tja, menar matte.. Datorn är väldigt bra när man ska betala  r ä k n i n g a r.. Till exempel..


Jaha, vad jag hittills förstått, så är räkningar inte precis nåt matte är så värst förtjust i.. Men tydligen ska dom betalas i alla fall..

--Jag önskar jag  s l a p p  dom säjer matte och hänger med huvet..


Efter mitt sätt att se  vore det väl ingen konst att slippa dom.. Det är bara att ge dom till nån som tycker  o m  dom.. Men  d e n  saken har inte matte snappat.. Än.. i alla fall..


Hur har då dom här datorlösa dagarna varit.. Tja..  V a r m a .. Och lite ensamma eftersom matte varit borta mycket på dagarna.. Hon har guidat i kyrkan precis som förra sommaren.. Jag tror nog hon tycker  o m  att ha nån slags jobb emellanåt.. För nåra veckor sen bredde hon smörgåsar på rockfestivalen och nu guidar hon i kyrkan..


--Alltid lär man sej nåt, kvittrar hon.. Och alltid lär man  u t  nåt också..


Trädgården har nästan vissnat ner.. Om inte matte vattnade dom växter hon är rädd om skulle allting bara dö för henne..

Följaktligen prunkar summerwindrosorna mitt i all ökentorkan..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards