brimikshallon

Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Kerstin Frithiof - 20 juli 2013 07:58


--Vi är mitt i fruntimmersveckan och nånstans mitt i  r ö t m å n a d e n, sa matte när hon gluttade i sin almanacka i morse..


Jag vet att fruntimmer är detsamma som mänskliga  t i k a r  men vad det andra,  r ö t m å n a d e n,  är kan jag inte föreställa mej..


--Tja, sa matte.. Jo, det är för det mesta varmt vid den här tiden och när det är varmt förstörs mat extra snabbt.. Den ruttnar, därav namnet..


Att mat skulle ligga och ruttna på vovvarnas fat är fullständigt  u t e s l u t e t.. Följaktligen behöver vi inte oroa oss för rötmånaden.. Och  f r u n t i m m e r  brukar i regel vara vänligt inställda till oss, så nåra bekymmer om fruntimmersveckan behöver vi inte heller ha..


Det var länge sen jag berättade om mattes exotiska växter, dom hon har dragit upp från kärnor..

Citrusarna står ut i hettan och mår förhoppningsvis bra..

--Det gör inget om dom inte överlever, säjer matte, dom lus- och spinnfabrikerna..


Granatäpplet har fått nya, späda löv och verkar må bra det också..


Nån som inte mår så bra är tvättmaskinen.. Den har slutat centrifugera och för övrigt har den aldrig varit nåt att ha.. Menar i alla fall matte, som planerar att skaffa en ny i veckan som kommer..


--Nu ska jag skaffa en toppmatad, säjer hon och ser aningen hotfull ut.. Inte för jag vet vad toppmatad är, men det är tydligen nåt som passar matte..

I vilket fall som helst är det inget som behöver bekymra oss små hundar eftersom tvättmaskinen är förvisad till källaren.. Antingen den är nåt att ha eller inte..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards