brimikshallon

Alla inlägg under juli 2013

Av Kerstin Frithiof - 1 juli 2013 10:16


Just nu befinner sej lilla Hallon på pensionat.. Han "pensionatar" som han så vackert uttrycker det..


Eftersom båda hundarna älskar att dra omkring på varandra i nackskinnen måste de hållas isär ett dygn efter jag smort dem mot fästingar.. Giftet ska  i n t e  hamna i magarna..


I går kväll när jag lämnade lilla hunden i Kylinge träffade han en annan liten hund.. De här båda gossarna nosade vänligt på varandra genom ett burgaller.. Sen lyfte Hallon på benet mot en funkia.. Jag mitt arma får hade inte en tanke på att hindra honom.. Usch, vad jag skäms.. I värsta fall får jag gräva upp en funkia här hemma och åka upp till Kylinge med..


Nellie blev väldigt brydd när jag kom hem utan sonen.. Det verkade som om såg med misstänksamhet på mej.. Som om hon trodde att jag lämnat bort lilla Hallon för gott..


Vädret är soligt och varmt, men risken finns för skurar längre fram på dagen.. Håller solskenet i sig tror jag att jag ska ta Nellie till skogen.. Vi har aldrig varit där ensamma..

För övrigt kanske vi kan hitta en eller annan kantarell..

Nja, knappast.. Kantareller finns nog bara i fantasivärlden.. Dom såväl som troll...














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards