brimikshallon

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Kerstin Frithiof - 2 augusti 2013 07:53


Mänskor är besynnerliga.. Jag tänker på det här med väder och årstider..

Hela vintern gick dom omkring och gnällde för att det var  k a l l t  ute.. Och längtade till sommaren..

Nu  ä r  det sommar och då går dom omkring och gnäller för att det är för  v a r m t.. Frågan är om dom inte rent av längtar till vintern.. 

Vi hundar skulle aldrig få för oss att jämra oss för nåt vi ändå inte kan göra nåt åt..

Kan vi således dra slutsatsen  att hundarna är  k l o k a r e  än sina mänskor..


Värmen har kommit tillbaka, men ännu har det inte börjat växa nåt gräs på våra sönderbrända plättar.. Rabatterna prunkar dock.. Zinniorna blommar i alla tänkbara färger.. (Det är matte som påstår det.. Vi hundar kan som bekant inte se färger)..

Rosorna blommar fortfarande.. Liksom dahliorna och gladiolusarna.. Och givetvis  s o l s i c k o r n a.. Dom som numera kallas för ringblommor.. Ett par stora solrosor, som sått sej själva, ska precis till att slå ut... Ja, nog händer det saker i trädgårn..

Matte matade växterna med hönsgössel härom dan.. Både lilla mor och jag hänförs av den goda doften, men får inte ens gå i närheten av rabatterna..


Det är fredag igen.. Jag undrar just ur många fredagar jag har varit med om i mitt liv..

För nåra år sen fick matte för sej att hon skulle räkna ut hur många dar hon levat.. Resultatet gjorde henne deprimerad och fick henne att önska hela operationen ogjord.


Lilla mor snarkar i sin stol och jag har precis dräpt min lekring.. Matte funderar så smått på att gå ut till sina växter och rycka lite ogräs..

Allt är således precis som det  s k a  vara i denna den bästa av världar..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards