brimikshallon

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Kerstin Frithiof - 7 augusti 2013 07:39


--Nu har jag kommit på det, sken matte för en stund sen..


Det  belåtna uttrycket i mattes ansikte fick hundarna att bli misstänksamma..


--Vad är det du kommit på, matte, frågade vi och tittade avvaktande på henne.. Helt klart är, att det var nåt som gällde oss..


--Nu  t r o r  jag att jag kommit på hur jag ska få tyst på ert gormande när vi ser en katt eller hund ute på byn, sa matte.. Om jag piper och gullar och låter som mänskor låter när dom träffar på  s p ä d b a r n, så tystnar ni.. Jag har provat det ett par gånger när vi mött Tajson, och det har fungerat..

--Att jag sen låter som nån som rymt från en förvaringsanstalt, får jag ta.. Hellre det än att vovvarna ska väcka upp halva byn och skämma ut oss..


Hm.. Så lättmanövrerade tror alltså matte att vi är.. Vi får väl se hur det blir med det..


Det har  r e g n a t  i natt och det är  väldigt mulet och mörkt ute.. Men fortfarande  v a r m t ..


I går kväll satt matte på baktrappan hur länge som helst.. Hon beundrade sina nyrensade rabatter och rena fina gångar..

Hade det kommmit nån förbi, hade hon säkert hejdat personen ifråga och förevisat trädgårn.. Skrutit och skrävlat..

Hon lider inte av nån falsk blygsamhet, matte..


Det blir fortare mörkt på kvällarna och senare ljust på morgnarna, men det är bara som det ska vara.. Båda matte och hundarna har klart för sej, att jorden varken tippar över eller stannar för att dagen blir kortare.. Vi håller tydligen på att bli äldre och  f ö r s t å n d i g a r e alla tre.. Nåja, i alla fall mindre benägna för kusliga fantasier..


Igår åkte matte till nåt hon kallar "akuten" med sin syster, som kände sej dålig igen.. Det tog väldigt lång tid på akuten.. Systern fick medicingenomgång och nya recept.. Och så tog man en massa  p r o v e r  på henne.. (Hundarna funderar mycket på hur  d e t  går till).. Till sin stora glädje fick hon åka hem igen och  slapp bli intagen.. Hon tycker väl att hon tillbringat tillräckligt med tid på sjukhus redan i år.. Hela våren och en god del av vintern var hon inlagd..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards