brimikshallon

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Kerstin Frithiof - 22 augusti 2013 08:10


--Jag tror minsann, sa matte, jag tror minsann att hjärnförbättringsdieten har börjat verka..


Stort jubel bland hundarna.. Vi vill så gärna ha en matte, som är klyftig.. Det höjer vovvarnas  s t a t u s..


--Berätta.. Hur märker du att hjärnan börjar komma igång.. Berätta..


--Jo, sa matte.. Det är så här, sa hon:


--För en tid sen kom jag på, att jag ville ha en rosa fjärilsbuske på västsidan av huset.. Tänkte väl så småningom masa mej iväg till plantskolan och köpa en..


Men så erinrade jag mej, att jag redan  h a r  en sån buske.. En buske, som jag fick i present av en dam som skulle flytta från Norje..

Varför just  j a g  fick den vet jag inte.. Om det inte var så att damen var  s y n s k  och förstod, att en vacker dag kommer den här trädgårdsointresserade hundägaren att börja  g i l l a  sin  trädgård.. Och  d å  kommer hon att lägga märke den fina busken hon fick av mej..


Busken har i många år fört en undanskymd tillvaro i skuggan av garaget.. Knappt att den har synts bland allt annat mer eller mindre vildväxande, som står där..


Jag beslöt, efter ett par dars funderande, att flytta busken till platsen jag vill ha den och i går gjorde jag mej redo med spade, gössel och vattenkanna..

Flytten gick galant.. Jag behövde bara flytta en   d e l  av busken och som tack gösslade jag återstoden lika mycket som den nya plantan.. Det var nog för övrigt första gången sen den kom till min trädgård som den fick gössel..


Båda buskarna lever i högönsklig välmåga. Jag har noga kollat idag på morronen..


--Alltså, små vovvar.. Mirakeldieten har börjat verka.. Jag  h a r  blivit klyftigare.. Och tack vare det har jag sparat vad en ny fjärilsbuske skulle ha kostat..


Matte ser glad och, faktiskt, ganska  m a l l i g  ut..


Vovvarna klappar tass och gläder sej.. Tänk, man kan tydligen bli klok och förståndig bara genom att äta på ett visst vis..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards