brimikshallon

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Missförstånd..

Av Kerstin Frithiof - 28 augusti 2013 08:01


--Du lille hynn, sa matte (Hon kallar mej "lille hynn" när hon vill vara extra gullig mot mej)..  Du lille hynn.. Det gick som jag befarade.. Det där ensamma  o r d e t  som du så noggrannt placerade mitt på raderna igår.. Det ordet flyttade sej helt av sej självt.. Och hamnade på ett  d u m t  ställe.. Ack ja..


--Ja men, snälla matte, bry dej inte om  d e t .. Ordet fanns ju  k v a r  ialla fall.. Det försvann inte ut i luften, som en del ord och meningar vi har skrivit..


Lilla Hallon får trösta matte:--Såja, såja.. Det var väl inte så farligt..


I eftermiddag ska matte fara till stan och gå till en frissa, som hon aldrig har träffat förr..


Det var så här: Matte var inom till Karlshamn ett slag i går.. På Drottninggatan stod en dörr öppen till en frisersalong.. Matte har under en tid gått omkring och jämrat sej över att håret blivit långt och raggigt, och när hon såg den öppna dörren följde hon ögonblickets ingivelse och klev på..

Så i eftermiddag ska hon in och klippa sej.. Hos en flicka, som heter Felicia..


Felicia är förresten  l a t i n  och betyder den lyckliga.. Fråga lilla Gajus Julius..


En gång hörde matte talas om en  b å t, som hette Felicia.. Givetvis hörde hon  f e l  och fick för sej att flytetyget hette "Förlisia", och satte igång att harmas över att nån kunnat döpa en  b å t  till nåt sånt.. Tja..


Mattes diet för att få igång hjärnan, d e n  har fått rykte om sej att få folk att  m a g r a.. Jomenvisst, äter man mindre magrar man.. Det hela var dock tänkt som en diet att stimulera hjärnan att bli extra effektiv.. Att i alla fall börja fungera.. Vi får väl se om matte blir mager eller smart..














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards