brimikshallon

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Kerstin Frithiof - 29 augusti 2013 07:51


Puh, så hett det fortfarande är om dagarna.. Igår tog matte med oss på en promenad nerom motellet.. Sammanlagt tre kilometer snodde vi på.. Lilla mor tål värme dåligt och började krokna när vi kommit lite mer än halvvägs.. Matte och jag hade kört slut på oss efter ytterligare nåra hundra meter.. Hundarna hässjade och matte svettades..


Lite senare åkte matte, full av förväntan, in till Karlshamn för att klippa sej.. Hon kom dock hem igen ganska omgående eftersom Felicia, frisören, blivit sjuk..

--Blev du sur då, matte, frågar hundarna..

--Inte ett dugg, men jag tyckte synd om Felicia.. Jag har fått en ny tid på lördag, så fin ska jag bli i vilket fall som helst..

--Ska kanske be om nåra knalliga slingor också för att pigga upp oss..


Nu tror jag matte bara skojar.. Men skulle hon vara tossig nog att knallslinga sej, är det inget som hundarna stör sej på.. Vi kan  som bekant inte se färger..


Nästa pensionatsvistelse närmar sej för lilla Hallon.. Kloklippning och trimning också.. Mej gör det ingenting att bli friserad, men lilla mor gillar inte läget.. Den annars så käckt viftande svansen ligger klistrad mot hennes lilla mage och hela hon uttrycker olust.. Men  f i n  blir hon.. Jag också.. Liksom matte.. Med eller utan knallslingor..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards