brimikshallon

Alla inlägg den 28 september 2013

Av Kerstin Frithiof - 28 september 2013 08:04


Lilla Hallon, Framboise, funderar på det här med  u t r i k i s k a.. "Framboise" är förvisso franska.. Dessutom femininum..

Det kan ju förbrylla en aning att gossen har ett flicknamn..

"Il plêut" är franska det med och "bon soir".. Till matte säjer jag ibland "je t´aime"  och hon säjer detsamma till mej och lilla mor..

När jag svänger mej med dom här glosorna gör jag det för att  v i s a  u p p  mej.. Vill tala om att lilla Hallon han kan minsann..


--Matte,  d u  kan väl svänga dej med lite utrikiska du med.. Alla andra som bloggar gör det ju på nån slags  e n g e l s k a..

Det skulle väl du också kunna göra.. För att vara lite  i n n e  och  m o d e r n.. Liksom..


--Jasaå minsann.. Vovvarna tycker jag är ute och gammalmodig.. Jaha.. Vovvarna har alldeles rätt.. O m  jag till äventyrs fick för mej att skriva på engelska skulle jag ha ett väldigt sjå med att få till rätt ordval och stavning och dessutom korrekt och flytande grammatik.. Det ger jag mej bara inte på..


--Matte.. Det behövs varken rätt stavning eller korrekt grammatik för att blogga på engelska.. Du kan blanda in svenska också och siffror och precis vad du vill.. Och  i n g e n t i n g  behöver ens vara  möjligt att läsa.. Kläm till med utrop och skrattord och lite språkblandning bara.. Och kalla dej sjuk också.. D å  får du en blogg som går hem i stugorna.. I alla fall i barnkamrarna..

Eller snarare tonårsrummen..


--Är du egentligen riktigt  s n ä l l  nu lilla Halon..


--Nä.. Och vem säjer att man måste vara  s n ä l l  hela livet..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards