brimikshallon

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Kerstin Frithiof - 21 januari 2014 09:17


--Matte, du  j o b b a r  ju inte längre.. Vad vi vet var du lärare när det begav sej.. Men, har du  b a r a  varit lärare och pensionär.. N å t  annat måtte du väl ha sysslat med..

Hundarna placerar sina små bakar på golvet och förväntar sej  spännande berättelser ur mattes liv.. Vem vet, kanske hon varit astronaut.. Eller cirkusartist..


--Mja, ett tag försökte jag mej på journalistyrket.. Det var innan det ställdes krav på formell utbildning.. Som tur var..

D e t  jobbet passade mej inte ett dugg..


--Hur kan det komma sej, matte.. Du gillar ju att skriva.. Hundarna känner sej aningen förbryllade..


--Därför att det fordras så mycket mer än bara skrivande..  S a m h ä l l s e n g a g e m a n g  tillexempel.. Det är nåt jag aldrig haft..


--Nähä.. Lite snopna känner vi oss.. Samhällsengagemang är ju ett måste i vår tid..


--Men  n å t  annat måtte du väl ha gjort.. Hundarna börjar bli smått  b e s v i k n a  på matte.. Har hon varit en soffpotatis i sina dar.. Månne..


--Jo, för 25 år sen provade jag på  ett år på hotell.. Mest på kul och mest för att känna på nåt annat.. Jag

p r a k t i s e r a d e  både i reception och i servis..

--Recptionist var ingenting för mej.. Men  r e s t a u r a n g.. Där trivdes jag som fisken..

Tänk själva: Snärta omkring i klackskor och snäv kjol och göra det trevligt för gästerna..


Nu brukar för all del inte hundarna "snärta omkring i klackskor och snäv kjol".. Och  v i  är fullt nöjda med att göra det trevligt för oss  s j ä l v a..


--Skulle du vilja jobba i restaurang idag, matte.. Hundarna ser framför sin inre blick hur matte kommer hem med läckra restaurangrester till sina älsklingar..


--Nä, nu är jag för gammal.. Egentligen var jag det redan för 25 år sen..

--Och för övrigt: Kan nån tänka sej en gråhårig servitris som klampar omkring i  v a n d r a r s k o r  och snäv kjol..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards