brimikshallon

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Kerstin Frithiof - 26 januari 2014 09:24


--Jag kan undra, sa matte.. Jag kan undra om inte Nellie har tandvärk..


Så enastående förfärligt..


--Varför tror du  d e t, matte.. Lilla Hallon är full av medkänsla med lilla mor.. Tandvärk måtte var nåt fruktansvärt.. Dessutom påverkar det  m a t l u s t e n..


--Just det, lilla Hinnbäa.. Lilla mor vill inte  ä t a  idag.. Jo, hon  v i l l  nog, men när hon får mat vänder hon bort huvet..


--Ja, och när  j a g  stack ner nosen i hennes skål försökte  hon  k l å  mej.. Vad kan vi göra  å t  lilla mor, matte..


--Jo, till en början ska jag försöka skaffa barnalbyl och ge henne en liten smula.. I morron ska jag kontakta veterinär Lena och be henne titta på henne.. Och kolla om det verkligen  ä r  tandvärk.. Hon kanske får dra ut en tand på henne..


Lilla Hallon begrundar vad matte har sagt.. Stackars lilla mor om hon måste dra ut tänder.. Jag undrar hur hon ska kunna äta sen.. Om hon inte kan tugga.. Vill säja..


--D e t  är vårt minsta problem, säjer matte.. Jag får  m o s a  lilla mors mat.. Och  g o d  mat ska hon få.. Bara hon blir frisk..


Av ovanstående framgår att både mänska och hund är bekymrade för lilla mor.. Att vi innerligen håller av henne framgår också, hoppas jag..


--Vad säjer du om  v ä d r e t  idag, matte.. Det är  ä n n u  gråare än i går..


Men nix.. Det går inte att få igång mattes gnällvals..


--Har bestämt mej, säjer hon.. Jag gillar läget..


Go´söndag!!
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards