brimikshallon

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Kerstin Frithiof - 31 januari 2014 08:51


--Åh, sa matte.. Åh, vad jag önskar..


--Jaa, vad är det du önskar, matte.. Hundarna är genast på alerten..


--Egentligen vågar jag knappast tala om vad jag önskar.. Det kunde kanske räknas som  g n ä l l  och med  g n ä l l  har jag slutat..

--Men visst vore det fint om snön smälte bort och vi kunde vara i skogen igen.. Jag ser nog på hundarnas  m a g a r  att det behövs lite friluftsliv snart.. På min egen också.. Om sanningen ska fram..


Äsch.. Matte  b e k y m r a r  sej alltid för våra  m a g a r.. Vi själva har ingen tanke på såna bekymmer.. Vi är nöjda och belåtna och tycker vi är, om inte Guds gåva till mänskligheten, så nära på.. Iallafall..


Och vad beträffar  m a t t e s  mage så  s y n s  den inte ens under alla kläder hon paltar på sej för att inte frysa ihjäl.. Om överhänget satt i  a n s i k t e t, skulle vi förstå hennes jämmer.. Men under alla tyglagren.. Nää..


Två gånger den här vintern har matte gått på öronen.. Ingen gång slog hon sej nämvärt.. Men  r ä d d  blev hon.. Vi också.. Det är lite kusligt när matte bara försvinner.. Svisch.. Och så ligger hon på marken och sprattlar..


--Är det nåt mer du önskar, matte.. Eftersom vi tycker, att mattes första önskan var en smula futtig, tycker vi att hon kunde klämma i med en riktig  d u n d e r ö n s k n i n g.. En sån önskning, som får galaxerna att tappa andan för ett ögonblick..


Matte sätter sej ner och börjar fundera.. Hundarna väntar med spänning.. Och så kommer det:

--Nä, vi har precis allt vi behöver och mår egentligen ganska gott här i den bästa av världar.. Nä, nåt annat önskar jag mej inte..


Är det sånt som kallas  f ö r n ö j s a m h e t..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards