brimikshallon

Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Kerstin Frithiof - 6 februari 2014 08:30


--Hur var jag som  v a l p.. Lilla Hallon har börjat fundera på sin  b a r n d o m..


Matte och lilla mor tittar på varandra.. Frågan kom tydligen överraskande för dom..


--Tjaa, lilla mor drar lite på det.. Du var minst i kullen.. Dina syskon var feta och bruna.. Du var liten, tunn och nästan svart.. Du var faktiskt  v ä l d i g t  liten.. Så liten att uppfödare B. såg till att du fick en och annan slurk mat mer än dom andra valparna..


--Till en början bodde vi i B:s tvättstuga alldeles intill köket och det var bra, för ni vande er vid mänskor från allra första början..


--Och jag, säjer matte.. Jag var i Glasgow när du föddes.. Där köpte jag en bok om borders.. En bok med goda råd och vackra bilder..


--Det dröjde en vecka ungefär innan jag fick träffa dej.. Det var ingen konst att se vem som var  m i n  valp.. Den pyttelille mörke.. H a n  var det.. Jag satt länge och höll dej mot min halsgrop..


--Varför gjorde du det, matte.. Gillade jag att du gjorde så..


--Tja.. Jo,  j a g  gillade det mycket.. Och du verkade gilla det också.. Fortfarande kryper du tätt, tätt intill mej på nätterna.. Och ofta mot halsen..

--Men framför allt gjorde jag det för att du skulle vänja dej vid min lukt.. Jag kom så ofta jag fick och höll dej mot halsgropen..


--Du växte och blev större och starkare för var dag, säjer lilla mor.. Men du fick  f o r t f a r a n d e  en liten extra slurk då och då..


--Och så en dag hämtade jag dej hem hit, säjer matte.. Du pep och kissade och bet i allt du fick syn på..


--G j o r d e  jag.. P e p  och  k i s s a d e  inomhus.. Och  b e t..


--Biter gör du fortfarande då och då.. Tänk på häromdan när du tuggade på elsladden..


--En av dom första dagarna tog jag ut dej till Boket för att du skulle få  "lära känna omgivningarna"..

Men då kom det fem stora glador seglande i skyn.. Jag blev så rädd att dom skulle ta dej att jag åkte hem på stört med min lilla valp..


--Första gången du träffade Kängan, Agnetas jättestora landseer, höll du på att dö av förskräckelse..


--Träffa andra hundar fick du faktiskt göra från första dan jag hade dej.. Stora, snälla hundar.. Det var kanske därför du blev så vänlig mot dina rasfränder.. Fast... Det verkar som om du vant dej av med den vänligheten efter att lilla mor kom i huset..


--Öh, kan man säja att jag var en  v ä l a r t a d  valp.. Frågan är viktig så jag ställer den försynt och tvekande..


Matte och lilla mor tittar på varandra.. Och så nickar dom båda två och säjer att "jo, visst var du det..Du är fortfarande välartad".. Precis  s å  säjer dom och jag svarar med en djup och belåten hundsuck..


























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards