brimikshallon

Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Kerstin Frithiof - 11 februari 2014 09:11


Lyckliga hundar.. Och lyckliga matte.. Igår var det  ä n t l i g e n  sol och så torrt och fint att vi kunde dra iväg till Nytorpet..


Vi höll på att råka i slagsmål med en cocker, men matte kallade in oss.. Och vi  k o m.. Matte pöste av stolthet..


Matte tappade sin ena vante så förmodlgen får vi åka tillbaka i dag.. Och hämta den, för nog lär den ligga nånstas i spåret.. Ingen lär väl ha plockat upp den, för  v e m  vill gå omkring med  e n  vante..


Det bästa var dock att jag hittade  p a r f y m.. Massor av len och doftande parfym.. Matte märkte inte att jag rullade mej.. Och inte märkte hon väldoften heller.. Inte förrän vi kommit hem och hon krängde av mej halsbandet..

Då råkade hon stoppa fingrarna i parfymen..


Något litet sa hon väl medan hon  gjorde i ordning badkaret..


Och sen var jag våt och illa till mods för "återstoden av dagen"..


I morse var det frost igen.. Eftersom matte inbillar sej att våren har kommit, brydde hon sej inte om att sätta in bilen går kväll.. Följaktligen var rutorna nedisade i morse..


Snön är nästan helt borta.. Det är bara som strängar längs med stenmurarna runt åkrarna den ligger kvar..

Om jag inte visste det var snö, skulle jag tro att det var jord..


Tja, vad mer finns att berätta i dag den elfte februari i Herrens år 2014..

Det artar sej att bli en vacker dag.. Även om solen gömmer sej..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards