brimikshallon

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Kerstin Frithiof - 16 februari 2014 09:12


Det blåser. Zefyr yr kring Forum.. Plebejer och slavar har all möda med att hålla ner sina koltar.. Senatorer och annat mer välsituerat folk sveper togorna om sej och håller fast så gott det går..


Runt Forum tornar mörka moln upp sej.. Mörkast är de i norr.. Kanske ovädret drar iväg åt det hållet..


Snart har vi nått Kurian, där lilla Julius Hallon ska hålla ett som vanligt  l y s a n d e  tal inför senaten..

Lysande  m å s t e  det vara för att dom här sura gamla gubbarna ska gå med på att bevilja finansiering av nästa krig..


Gallerna och deras sturske spoling till hövding, Vercingetorix, behöver få sej ytterligare en näsbränna..


--Hej, stå inte där och morra och se dum ut.. Matte rycker i lilla Hallons koppel och bort försvinner Forum, Kurian, surgubbarna och allt patrask som bortblåsta av västanvinden.. Kvar finns två små hundar som huttrar i blåsten.. Och morrar..


--Låt bli att morra på allt ni ser.. Jag får skämmas..


Är detta ett sätt att tilltala en världshärskare..


För övrigt är jag inte riktigt  s ä k e r  på  v a r f ö r  jag morrar..

Det var lilla mor, som började med det när hon blev vår hund för lite drygt ett år sen.. Och eftersom jag gör det hon gör så hängde jag på..


För övrigt är det inte bara kring Forum Romanum molnen hopas idag.. Här i Norje är det också både grått och blåsigt.. Blåsten kommer iallafall från väster så kall är den inte.. Och blir det nederbörd blir den förmodligen i form av regn..


--Matte.. Är du  s ä k e r  på att du stavat rätt till Vercingetorix.. Han fordrar en viss respekt eftersom han var nära att ge mej smörj.. Vi hade all möda att få fast honom och att visa upp honom på Forum var en av de största fjädrarna i  m i n  hatt..


--Nä, alldeles säker är jag inte, men stava rätt till  d e t  namnet kan nog bara författarna till Asterix..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards