brimikshallon

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Kerstin Frithiof - 5 mars 2014 08:18


Det är inte klokt vilken liten krutgumma jag har till morsa.. Igår skrämde hon nästan ihjäl både mej, matte, Müller och Müllers mänska genom att flyga på stackars Müller..


Det var så här:


Matte hade satt in lilla mor i hundburen, men inte stängt dörren eftersom hon skulle ha in mej där också..

Intet ont anande kom Müller med mänska strosande på gatan..

Som en  t o r p e d  störtade lilla mor ut på gatan och for på Müller..

Han å sin sida gav till ett avgrundsvrål och kavlade upp ärmarna..

Müllers mänska höll undan honom och matte ropade på lilla mor, som faktiskt lydde och kom..


Matte bad så förfärligt mycket om ursäkt.. Och sa sej skämmas förfärligt.. 

Men jag misstänker att hon innerst inne beundrade lilla mors mod och ..tja.. f r a m å t a n d a.. J a g  gjorde det iallafall..


Jag lärde mej dessutom  v a r f ö r  vi skäller och morrar när vi är ute och spatserar.. Det har jag inte riktigt förstått förrän nu..


Matte kattvaktar och är ängslig för att kissarna inte ska komma in på kvällen.. I går kväll emellertid både Svante och Strunten  och väntade på henne.. Dom var säkert  h u n g r i g a  för dom hade inte fått mat på hela dan..

Tacka för att dom kom in, således..


Matte har fått blodad tand när det gäller matlagning i lergryta.. Igår lagade hon till en picicbog.. Ja, det heter så, men jag tyckte det mest liknade ett stycke fläsk.. Mört och gott blev det iallafall och såsen blev superb..


Jag har väl berättat att matte är fena på att laga sås..

Åtminstone enligt henne själv..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards