brimikshallon

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Kerstin Frithiof - 9 mars 2014 08:09


--Matte, vad gillar du Mello.. Det vore roligt att höra mattes åsikt om TV:s senaste långkörare..


--Jo, tack.. Kolabönor tycker jag om.. Och polkagrisar.. Och..


--N e j  inte karameller..  M e l l o  som i Melodifestivalen..


--Tja, jo.. Det var ju roligt att en duktig sångerska, som dessutom ser trevlig ut, är snyggt och ordentligt klädd och som framför sitt nummer  u t a n  obscena gester, står stilla och sjunger alltså.. Att en  s å n  person vann,  d e t  tycker jag är trevligt..


Det var allt en ordentlig harang matte drog till med..


Ska vi av detta dra slutsatsen att matte struntar i melodifestivalen..


--Ni får dra vilka slutsatser ni vill, små möss.. Jag tror mej veta, att tävlingen ifråga är vilktig för många mänskor.. Precis som sport och dokusåpor.. Inte mej emot.. Var och en har  s i n  smak, som fransmannen så vackert säjer.. Fast  h a n  säjer det på franska förstås..


--Kan  d u  säja det på franska, matte.. Hundarnas svansar vibrerar förväntansfullt..


--Ja, det kan jag, men jag kan inte  s t a v a  till det..


Matte har viktigare saker att tänka på än schlagertävlingar..


Hennes syster fick åka tillbaka till sjukhuset i går.. I ambulans..


Matte är lessen och bekymrad.. Och oroligt för sin syster, som egentligen inte varit riktigt frisk på ett helt år..

Samtidigt är hon tacksam för att systern är intagen och kan bli omskött och få adekvat omvårdnad..


Kissarna har efter bara ett enda dygn återgått i mattes vård.. I morse strök sej Strunten kring benen på henne och spann.. Han börjar visst acceptera henne, han med..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards