brimikshallon

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Kerstin Frithiof - 23 mars 2014 07:45


--Salve och go´morron alla som lever och bor runt Mare Nostrum.. Oavsett om ni är medborgare, fria män, frigivna eller slavar.. Imperator romanus hälsar er..


Ett enormt jubel hälsar mej från massorna på Forum.. Jag hälsar och vinkar och bugar och strålar.. Ingen är så populär hos populus romanus som Caes.. ..plupp...


--Aj, vad gör du matte.. Låt bli att rycka i kopplet på det sättet.. Det är  o v ä r d i g t...


--Jag ser nog vad du håller på med.. Matte suckar uppgivet.. D u  är en liten svensk bonnhunn och ingen caesar.. Du lurar dej själv.. Och  d e t  håller jag för ovärdigt.. Har gjort det själv ett antal gånger under resans gång, så jag vet vad jag talar om..


Igår gick vi en rejäl promenad på nya vägen.. Eller rättare sagt på det som ska  b l i  nya vägen.. Det är inte direkt behagligt att gå där.. Sprängsten och skravel..


Jag hittade emellertid goda saker att äta.. Jord och gösssel, som traktorer släppt ifrån sej.. Följaktligen kopplade matte mej, medan lilla mor fick springa lös..


Idag på morronrundan kom godsakerna ut igen.. Vesanjord inne i själva byn.. Så förvånade mänskorna ska bli..


--Inte alls.. Matte förnekar totalt att nån ska bli förvånad. Hon har nämligen plockat upp efter sin lilla hund..


Och lilla hunden förundrar sej som vanligt storligen.. Har  a l d r i g  begripit vad matte ska ha upplocket till..




















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards