brimikshallon

Alla inlägg den 27 april 2014

Av Kerstin Frithiof - 27 april 2014 09:02


--Varför ser du så melankolisk ut, matte.. Hundarna vill att matte alltid ska vara glad och alert.. Kan hon inte vara glad ska hon åtminstone vara  a r g.. Inte se ut som nån som gått vilse och inte kan hitta hem.. Och inte  b r y r  sej heller..


--Jo, säjer hon.. Det är så här, säjer hon, att såna otroligt vackra försommardagar gör mej lite lessen, säjer hon..


Nu undrar hundarna, om det inte vore mer logiskt om det vore  t v ä r t o m.. Vackra dagar borde man vara  g l a d  i stället..


--Nja, säjer matte fundersamt.. Jag kan bara minnas  t v å  så här tidiga somrar utom den här.. Och båda betydde stora förändringar för mej.. 


Den ena var den sommaren jag tog studenten.. Ja, alltså, på det  g a m l a  sättet, när det var allvar ända in i den sista skälvande sekunden..


Den andra var när jag som ung änka börjat förlora fotfästet i tillvaron och desperat försökte hitta nya förhållningssätt och nya rutiner.. Jag tillomed slutade jobbet och provade på en annan sysselsättning i ett år..


--Hjälpte det att jobba med annat.. Hundarna är nyfikna och vill veta..


--Till en del, men jag gick tillbaka till det gamla så småningom och det ångrade jag inte.. Heller..


--Jaha.. Det var  t v å  tidiga somrar med stora förändringar för dej, matte.. Tror du det blir nån stor förändring i denna tidiga sommar också.. Förutom att du börjat beflita dej om trädgårn, förstås..


--Vovvarna, vovvarna.. Sånt kan man inte veta i förväg..


--Den här dan ska jag  följa med E. till kyrkan och sen ska jag trädgårdsarbeta.. En och annan hundpromenad ska jag väl hinna med också.. Och så ska jag sköta om kissarna..


--Och börja göra nåt åt  m a g a r n a.. Främst min egen..


--Ja,  d e t  kommer förstås att innebära en viss förändring.. Hundarna är ense på den punkten..


För övrigt önskas hela universum en god söndag från två små hundar..



























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards