brimikshallon

Alla inlägg den 29 april 2014

Av Kerstin Frithiof - 29 april 2014 08:42


--Göra om sej, sa lilla mor fundersamt.. Skulle  d e t  vara nåt för hundar..


--Vad i all sin dar menar du.. Lilla Hallon ser storögt på lilla mor.. V i  är väl bra som vi är.. D e t   tycker iallafall jag.. Matte också.. Det har hon sagt många gånger..


-- Men det är populärt bland mänskor att göra om sej.. Det ser man på TV och läser i tidnigar.. Folk träffar en expert, som klipper  håret på dom, sminkar dom och klär opp dom enligt alla konstens regler.. Lilla mor kan inte riktigt släppa gör-om-mej- tanken..


--Skulle  d u  vilja göra om dej, matte.. Hundarna vill gärna ha mänsklig syn på ombytandet..


--Jag har faktiskt funderat på saken och funnit, att jag inte har den minsta lust att bli omgjord.. Inte för att jag ,som vovvarna, redan  ä r  perfekt, utan för att jag är van vid mej själv och trivs bra med mej..


--Det vore förskräckligt att möta ett alldeles obekant ansikte i spegeln på morgnarna, och sen upptäcka att den här främlingen faktiskt är  j a g..


--Och vad skulle vovvarna säja.. Om inte  d o m  kände igen sin mänska..


--Skulle dom  b i t a  den här främmande personen och skrämma den ur huset..


Matte pratar så dumt.. V i  skulle aldrig missta matte för nån annan.. Vi skulle känna igen henne ögonblickligen.

På  l u k t e n..

        













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards