brimikshallon

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Kerstin Frithiof - 4 maj 2014 06:03


--Salve, medborgare..


Jag sveper togan tätare runt mej och gör romersk hälsning..

Från Forum dånar leveropen..


--Hell Caesar.. Tänk att du överlevde mars månad i år också.. Fortsätt led oss mot nya segrar och nya historiska höjdpunkter..


--Aj, vad  g ö r  du matte.. Drar du Caesar i örat.. Aj, låt bli min  s v a n s..


--Lilla, lilla Hallon.. Du är en liten  h u n d  och ingen Caesar.. Packa dej genast ner från soffan och stanna på golvet..


Solen går i moln och jublet tystnar.. Forum försvinner och jag slokar i den  f ö r b j u d n a  soffan..

Än en gång har matte satt punkt för mina drömmar om Romanus Imperator..


Det artar sej till att bli en  v ä l d i g t  solig dag.. Vad jag kan förstå har det inte varit nån frost i natt, så nu kan kanske matte sätta sina dahlior..


Det låter som om det var stora  f ä l t  med dahlior som ska i jorden.. Så är inte alls fallet.. Ett tiotal är det bara, men eftersom matte är den underliga blandning av pedant och slarver, som hon är, lägger  hon ner orimlig omsorg om dom här knölarna..

Det brukar löna sej också.. Vi har väldigt fina dahlior.. Röda, rosa, vita och orange.. Alla olika stora och med olika form på blommorna..


Det är söndag igen.. Det är bara två dar sen det sist var söndag, men nästa vecka är dagarna i ordning igen..


Nu ska jag beräta en hemlighet:

Båda lilla mor och matte  s n a r k a r.. Inte nätterna igenom förstås, men ofta nog för att det ska irritera mej en smula..


--Sån prat.. Matte ser förtörnad ut.. Att påstå att en dam snarkar är nåt med det värsta man kan göra.. Och nu har jag påstått att  b å d a  damerna gör det..


Lilla mor ids inte ens bli stött.. H o n  för sin del tänker fortsätta snarka så länge det roar henne..

Allt  h o n  bevärdigar mej med är en sned blick och ett medelfnys..


Go´söndag..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards