brimikshallon

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Kerstin Frithiof - 25 maj 2014 07:32


Andra dagen utan mattes syster..


--Jag får vänja mej, säjer matte och ser så sorgsen ut att det skär i våra små hundhjärtan..

--Nu förstår jag meningen med uttrycket "livet går vidare"..


I går åkte matte bort till systerns och plockade ihop hennes kläder och skor och packade in i säckar.. Om ingen är intresserad av att ta tillvara innehållet ska hon forsla iväg säckarna till miljöstationen i morron..


--Varför gjorde du så, matte.. Hundarna kan inte alltid begripa sej på mänskors sätt att tänka.. Och därför är det bäst att fråga..


--För att mina syskonbarn inte ska behöva mötas av synen av sin mammas personligaste föremål när dom kommer..

Jag vet av erfarenhet hur ont det gör..


--När min mänska dag var det första jag gjorde att ta bort hans kläder och skor..

Många känner det så, men  o m  syskonbarnen vill behålla sin mammas kläder så finns dom inpackade i garaget..


I dag blir det hett.. Kissarna är redan ute och får väl stanna ända till kvällen.. En av sönerna har lovat sin mamma att ta hand om dom små liven.. Mattes kattvaktsdagar är hur som helst på uppehällningen..


--Har gjort mitt bästa, säjer hon.. Tillåmed lilla feta Strunten är tämligen tam numera..


--Mänskor är snälla, säjer matte.. Hon har fått uppmuntrande hälsningar från så många.. Och det har systerns barn också..


--Så synd att min syster inte fick uppleva den fina försommaren vi har nu, säjer matte sorgset..


Så här i efterhand sett förstod nog systern vartåt det lutade med hennes liv, för hon kände sej lessen över att se sol och grönska genom fönstret.. Som om den synen inte var för henne längre.. Och det var den ju inte heller..


I dag ska två av sykonbarnen komma till sin mors hus.. Matte ser fram emot att träffa dom.. Göra ett definitivt avslut.. Liksom..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards