brimikshallon

Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Kerstin Frithiof - 1 juni 2014 08:36


--Go´söndag till hela vida världen från en liten raggig hund och hans lilla morsa..


--Hur är det med dej, matte.. Är du fortfarande lessen och mår du fortfarande dåligt för kissens skull..


--Ja, lilla Hallon.. Jag kommer att vara lessen länge.. Jag kommer att sakna min lilla syster så länge jag lever..


--Men beträffande kissen så har ångesten minskat lite eftersom jag har fått låna en mycket bättre och lätthanterligare kattbur.. Den som fanns var väldigt svår att stänga.. Och bara det fick mej nästan att kräkas..

Nu tror jag att jag kommer att klara uppdraget.. Men hemskt är det att tänka på..


--Kan vi gå till skogen idag.. Hundarna vill gärna ut och springa lite.. Det är två dar sen sist och det börjar så smått rycka i tassarna..


Som vanligt, när matte inte vet vad hon ska svara så säjer hon "vi får väl se"..

Jaha, så var det med den utfärden..


Norje har redan börjat invaderas av rockfolket.. Trots att festivalen inte börjar förrän på torsdag.. Festivalområdet är inte ens iordningställt ännu..


--Ska du vara med  och bre smörgåsar i Tinghuset i år också, matte..


Förra året var nämligen matte med och gjorde iordning frukostar som Hembygdsföreningen serverar i Hembygdsgården under festivalen..


Hembygdsgården är en vacker gammal tegelbyggnad, där man förr hade domstolsförhandlingar.. Man har tillåmed dömt en  m ö r d a r e  till döden där..


Cellerna fanns (och finns fortfarande) i en byggnad bredvid och där är det numera vandringshem.. Om man kan sova över i cellerna vet jag inte.. Men visst,  d e t  vore väl nåt för en blivande master criminal.. Eller hur, matte..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards