brimikshallon

Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Kerstin Frithiof - 28 juni 2014 08:08


--Ollonborrar, sa matte, dom stackarna har jag stört mycket med mitt ogräsrensande i "gräsmattan".. Och myror..

Det är många som har sitt hem hos oss..


--Vad  ä r  egentligen ollonborrar.. Hundarna kan inte föreställa sej vad det kan vara för nån slags djur.. Om det ens  ä r  djur..


--Ollonborrar är skalbaggar och dom lever ett antal liv under marken innan dom blir färdiga och flyger omkring i skymningen.. Jag har stört både feta larver och nästan färdiga baggar..

--Dom nästanfärdiga såg så hjälplösa och nästan mänskliga ut.. Som små mänskofoster, liksom.. Matte ser tankfull och smått ångerfull ut..


I natt har det regnat duktigt och det kommer det säkerligen att göra hela dan också.. Tänk om sommaren är slut redan.. Sånt har hänt förr.. Efter vad matte säjer iallafall..


--1977 inföll sommaren två veckor i maj.. Sen var det slut.. Kallt och regnigt hela tiden, minns matte med en rysning..


--Skönt att jag klippte gräset (på den nästan riktiga gräsmattan) i går, säjer hon..


Mycket egendomligt.. Alfabetets tre sista bokst'ver tycks ha l'mnat denna v'rlden.. Kvar> [ ' och ;...


Och s[ blev det  stort .. Fattar intet.. Datorn kanske trasig,,













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards