brimikshallon

Alla inlägg den 29 juni 2014

Av Kerstin Frithiof - 29 juni 2014 10:51


--Jag tycker, sa matte, att vi fick väldigt stora konstiga bokstäver när vi skrev för nåra timmar sen.. Nu tänker jag skriva lite, inte för att  j a g  har nåt att skriva om.. Inte som vovvarna, men jag vill testa bokstavsstorleken..


Jaha, minsann.. Fullt normal..


--Du gör dej då konstiga bekymmer, matte.. Huvudsaken är väl att hundarnas inlägg går att  l ä s a.. Och att dom är någorlunda rätt stavade..


--Var har du varit i ett par timmar förresten.. Vi har saknat dej..


--Bara ute och röjt i trädgårn..


--På ogräsplätten, också..


--Ja då, på den också..

    

Av Kerstin Frithiof - 29 juni 2014 08:09


--Go´söndag, matte.. Go´söndag lilla mor..


För en gångs skull nöjer sej lilla Hallon med att önska familjen, och endast familjen en god söndag.. Vanligtvis brukar jag innefatta hela universum i min hälsning, men i dag gäller den bara mina allra närmaste, min lilla mor och min långa mänska.. Jag tycker nämligen att  d o m  är värda lite extra omtanke..


I går hände nåt egendomligt med datorn.. Plötsligt kunde den inte skriva vare sej Å eller Ä eller Ö.. I stället för dom här bokstäverna drog den till med egendomliga tecken, som vi knappt sett tidigare.. I allafall inte  a n v ä n t..

Och så blev stilen väldigt stor..


Både hunden och matte tyckte det var kusligt och stängde av och gick ut i köket.. Inte för att jag vill påstå att vi

g ö m d e  oss, men nåt åt det hållet var det..


Så kom  m a t t e  på en idé.. Vi hade kanske kommit åt en zoomknapp.. In till datorn igen och på med strömmen..


--Nu testar vi, sa hon ivrigt..


Jodå, det  v a r  en zoomfunktion som satts på.. Hur  d e t  gått till vet vi inte.. Ibland verkar datorn leva sitt egna liv.. Matte kunde emellertid till sin egen förvåning  o c h  mallighet installera tillbaka den vanliga teckenstorleken..


Bokstavsförvandlingen åäö=underliga tecken  hade rättat till sej.. Alldeles utan påverkan av nån av oss.. Precis som den satt  i n  utan vår förskyllan..


Regnet fortsätter att skvala.. Dag efter dag.. En liten aning fukt har kommit in i källaren.. Hade det regnat så här innan vi bytte tak och rännor, hade vattnet stått decimeterhögt vid det här laget..


--N å t  begåvat har jag iallafall åstadkommit säjer matte apropå tak-och ränn-bytet..























 



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards