brimikshallon

Alla inlägg den 9 juli 2014

Av Kerstin Frithiof - 9 juli 2014 08:28

    

--Kära nån, sa matte och smilade upp sej.. Jag har stigit i graderna alldeles oförtjänt..


--Vaddå.. Hundarna ser totalt oförstående ut..


--Jo minsann, säjer matte och ser smått mallig, smått skamsen ut.. Jo minsann.. Jag har blivit presenterad som kyrkvärd, nåt som jag aldrig varit och aldrig kommer att bli.. Heller.. Tillägger hon och flinar till..


--Men vad är det du  g ö r  när du är i kyrkan under vägkyrkoveckorna, frågar hundarna..

Det är ganska obegripligt för oss att matte åker iväg till kyrkan nåra dar mitt i veckan under sommaren..


--Jag sitter mest och väntar på att det ska komma turister, som vill titta på kyrkan.. Och  o m  det kommer nåra och

o m  dom vill veta lite om kyrkans historia så berättar jag för dom..


--Och så ser jag till att det finns friska blommor i alla vaserna.. Tänder ljus innan gudstjänsten.. Och gör så gott jag kan för att kyrkan ska se välkomnande ut.. Går och plockar lite.. Liksom..


--Jaha.. Och vad gör en  k y r k v ä r d  då, matte..


-- Öäh.. Ja, det vet jag faktiskt inte.. Men  f i n t  är det..


Igår hade i främmande.. Det är det inte ofta vi har.. Matte bjöd på lunch och promenader i Norje.. V i  små hundar var med på en promenad i hettan.. Det var bra nära att vi  f ö r s m ä k t a d e..


Vi ska ha främmande i dag också..


Mattes syskonbarn ska komma hit.. Matte ska bjuda på eftermiddagsfika.. Hon ser verkligen fram emot att få träffa systerns barn igen..

Ärligt talat så gör hundarna det också.. Det är så sällan det är främmande här, så det är alltid spännande när det verkligen kommer nån..


Sent i går kväll började det regna.. Matte fröjdade sej.. Varför förstår inte hundarna.. Mänskors fröjd och ofröjd är för oss ganska obegripliga..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards