brimikshallon

Alla inlägg den 27 juli 2014

Av Kerstin Frithiof - 27 juli 2014 06:45

    

--Allting kan vara  v ä r r e, sa matte för en stund sen..


--Vadå, värre.. Hundarna tycker inte att tillvaron är så hemsk.. Bortsett från  v ä r m e n, förstås..


--Jo, sa matte.. Det  ä r  fukt både i stora källaren och i det så kallade gillesrummet.. Jag  h a r  en luftavfuktare och jag  h a r  mina skattepengar på banken.. Jag går och köper en till i morron.. Så har jag en i varje källarutrymme..


--Vad kunde vara värre än fukt i källaren, matte.. Hundarna börjar inse allvaret..


--Vi kunde ha fukt i  h e l a  huset..


 --Kollat att tapeterna i gillesrummet sitter kvar har jag gjort.. Utom på ett ställe där dom flagar lite grann.. Inga fläckar på golvet.. Det kunde varit väldigt mycket värre.. Som det är nu finns saker och ting att göra.. Som att slänga ut sofforna i gillesrummet.. Ingen sitter nånsin i dom iallafall..


--Och så ska jag skrubba rent överallt och..


--Hur har du kommit på allt det här matte.. Hundarna är vederbörligen imponerade..


--Det är inte  j a g  som kommit på allt det här.. Min gamla barndomsvän U., som har stuga i Boket, är den som kommer på saker och ting..


--H o n  har ett helt annat öga för livets praktiska sida än jag, och hon är vänlig nog att dela med sej.. Och så är hon handlingskraftig där jag är handfallen..


--Betyder det, att du är tämligen oduglig, matte.. Inte  k a n  det väl vara så.. Hundarna vill att deras mänska ska vara duktig och drivande..


--Nä, alldeles oduglig är jag väl inte.. Det är bara så. att vi mänskor är duktiga på  o l i k a  saker..


--Men matte, dom saker som  d u  är bra på, köra vilse och dratta på ändan, kan väl inte räknas som  b r a  saker..


Matte ser inte ut att uppskatta hundarnas skämt om vilseåkning och änddrattande (Fast  l i t e  ligger det i det.. Tillåmed  h o n  måste erkänna det)..


--Tja, säjer hon till sist.. A l l d e l e s  värdelös är jag nog inte.. Bara nån  s ä j e r   å t   mej vad som ska göras, så klarar jag av det.. Riktigt  b r a  tillåmed..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards