brimikshallon

Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Kerstin Frithiof - 2 augusti 2014 07:46

    

Alldeles självbelåten såg matte ut när hon kopplade bort samtalet.. Och så skrockade hon för sej själv och mallade upp sej..


--Varför ser du så nöjd ut, matte.. Hundarna vill känna sej delaktiga.. I  a l l t..


--Jo, sa matte.. Det är så här sa hon:


En bit hitom Sölvesborg, där man bygger om E:22-an är det en väldigt tvär dubbelkrök på vägen.. Skymd är den också och det är förmodligen därför som det är 50 en bra bit innan man kommer till den här kurvan..

Jag kör där nästan varenda dag så jag kan svängen utan och innan, och det är  d e t  som gör mej så belåten..


Eftersom det inte är så länge sen jag fick böta för fortkörning, är jag noga med fartgränserna, och håller mej inom 50-gränsen hela långa sträckan före den skymda kröken..


Då händer det alltsomoftast att jag samlar på mej en liten kö av otåliga bilister, som nästan nafsar mej i hasorna..

Otåligare och otåligare blir dom och närmare och närmare tränger dom sej..


Och så.. pang.. d ä r  kommer svängen och  d ä r  kör jag från dom.. Så det bara visslar..


Matte skiner av belåtenhet.. Se,  d e t  var ett skämt i hennes smak..


Hundarna tittar villrådigt på varandra.. Nåt sånt trodde vi inte om matte.. Alldeles uppenbart inte bilisterna heller....


--Det trodde inte ens jag själv, säjer matte och strålar med hela ansiktet..


Värmen har kommit tillbaka efter ett par dar med uthärdligare väder.. Om nån timme ska matte klippa gräset..

Tidigare än så smattrar hon inte igång maskinen eftersom det är lördag och grannarna är lediga..


--Jag minns hur skönt det var att få ligga och sova länge på lördagmorgnarna, säjer vår mänska..

Nu, när hon  f å r  ligga och sova varenda morron,  g ö r  hon det inte..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards