brimikshallon

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Kerstin Frithiof - 8 augusti 2014 06:25

    

--Är detta  s e n s o m m a r.. Hundarna har snappat upp ett nytt ord.. Och var det  t i d i g s o m m a r  och  m i t t s o m m a r  dessförinnan..


--Nja,  f ö r s o m m a r  heter det.. Inte tidigsommar.. Och ja, midsommar, eller mittsommar eller, som  v i  säjer missommar, var det för nåra veckor sen.. Nu är det, alldeles som vovvarna frågar, sensommar..


--Vad ska du göra idag, matte.. Ska du fila i källaren i dag också.. Hundarna börjar bli  o t å l i g a..  Ska matte bosätta sej i källaren, eller..


--Jo då, jag ska fortsätta i källaren.. Dessutom ska jag kleta "husfix" i en lång sicksackformad spricka i betongen utomhus.. Hur  d e n  kom till har jag ingen aning om.. Jag tycker väl att jag skulle hört ett knak eller bräck när  d e n  uppstod..


--Du var väl inte hemma då, matte.. Så mycket som du varit borta den senaste tiden kunde mycket väl hela huset rasat ihop utan att du märkt det..


--Det här är inte logiskt tänkt, vovvarna.. Hade huset rasat ihop har jag alldeles säkert märkt det.. Om inte annat så när jag kommit hem, och hittat två små lessna hundar på trappan till vårt hoprasade hus..


Jaha, så har då matte hittat ytterligare en defekt på huset.. Egentligen har det alltid varit lite bristfälligt..


Avloppen började krångla redan efter ett par år.. Väggarna har sprickor i hörnen.. Dom sprickorna har matte tätat med spackel så gott hon har kunnat när hon har satt upp tapeter..


Fönstren är otäta och det har regnat in, både i källare och på vind..


Värsta översvämningen hade vi för ett par  veckor sen, och det var den som gjorde att matte satte igång i källaren.. Eller rättare sagt: Det var U. som gav matte en spark i hennes andliga bakdel så hon satte igång..


--M-men  f ö r s ä k r i n g s b o l a g e t, kan inte d e t  hjälpa dej, matte.. Hunderna har en svag aning om att finns nåt sånt som försäkringar..


--Har pratat med dom och dom tar inte i såna som mej och mitt ruckliga hus med  t å n g.. Här gäller det att göra allt jag kan själv.. Jag kanske ska  s l u t a  betala husförsäkringen förresten.. Det räcker med att vovvarna och bilen är försäkrade..


--Du  ä r  bestämt inte riktigt klok, matte..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards