brimikshallon

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Kerstin Frithiof - 19 augusti 2014 06:44

    

--Igår såg vi inte mycket till dej, matte.. Du var och stökade och bökade i "gillestugan" nästan hela dan.. Kan det verkligen vara  r o l i g t  att hålla på så där..


--Det är knappt jag tror det själv, men svaret är "ja".. Det  ä r  faktiskt roligt.. Det är mycket att göra där, så jag kommer att ha roligt länge..


--Kommer du att bli en sån där  "å t e r v i n n a r e" , matte.. Du vet en sån, som hittar lite skräp på en vind nånstans och sen gör en käck hylla av det.. Eller klädhängare.. Eller matsalsbord.. Och sen sätter in en bild på sitt verk på facebook..


--Nä vovvarna,  d e t  kommer aldrig att ske.. Hittar  j a g  nåt skräp nånstans ser jag till att det kommer till tippen.. Som jag gjorde när jag tömde källaren förra veckan..


--Förresten kan jag inte sätta in nåra foton på facebook.. Jag vet som bekant inte hur man gör..


--Visste du  d e t,  matte, skulle du sätta in kort på  o s s  då.. Hundarna ser ivriga ut och svansarna börjar stiga mot skyn..

--Eller skulle du bara fota  d e j  själv..


Hundarna blir plötsligt allvarliga;


--Är du fortfarande lessen och saknar din syster, matte..


--Jag är fortfarande lessen och saknar min syster.. Mer än nån annan jag har mist.. Och dom är många.. Jag saknar dom allihop, men mest henne..


--Har du inget roligt alls numera.. Hundarna ser frågande ut och svansarna dalar mot marken..


--Jo, vovvarna.. Jag har fortfarande roligt.. Har faktiskt roligt för det mesta.. Saknaden efter henne hindrar mej inte från att se livets glädjeämnen.. Mänskan kan hysa  m å n g a  känslor samtidigt..


--Äsch, vilket virrvarr.. Skönt att vara  h u n d.. Särskilt  t e r r i e r...















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards