brimikshallon

Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Kerstin Frithiof - 30 augusti 2014 08:17

   

Det finns inte många, varken hundar eller mänskor, som är så sluga i huvet som min lilla morsa.. Tillåmed matte erkänner hennes överlägsna intelligens..


Ta det här med  s o f f a n  tillexempel:

Både jag och lilla mor vet mycket väl att soffan är förbjudet område för oss.. Jag rättar mej efter förbudet.. Iallafall när matte är  h e m m a.. Inte så lilla mor.. H o n  hoppar gladeligt upp och sträcker ut sej i soffhörnet.. På rygg med alla fyra tassarna i vädret.. Och där ligger hon och snarkar oavsett om matte är hemma eller ej..


Givetvis blir hon upptäckt och nersjasad.. Ibland rinner hon "skamset" ner på golvet alldeles självmant med en min som talar om för matte, att "oj då, jag glömde mej".. Ibland får matte  b a x a  ner henne.. Och då väger den här lilla hunden minst 50 kilo.. Och är alldeles lealös.. Och ser alldeles otroligt belåten ut..


--Varför envisas du med att gå upp i soffan.. Du  v e t  ju att du blir nerföst.. Lilla Hallon är helt mystifierad..


--Jo det är så här.. Jag hinner ligga och gosa ett bra tag innan matte ser mej.. Och då har jag det så härligt att det är faktiskt är  v ä r t  att bli nersjasad bara för att få soffligga en liten stund..


Det är mulet och lite kylslaget nu på morronen.. Sniglarna börjar försvinna, och dom som finns kvar är slöa och sega.. Det ska bli skönt när dom försvinner.. Ett stressmoment mindre för matte..


Matte grämde sej häromdan när hon fick för sej att hon slängt sina gamla Asterixalbum.. Det  h a d e  hon inte när allt kom omkring.. Hon hade flyttat upp dom i en hylla i vardagsrummet, men kom inte ihåg det..


Samlingen är långt från komplett, men matte är iallafall glad att hon har kvar den.. Ska väl plöja igenom den vad det lider.. När trädgård och källare är klara..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards