brimikshallon

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Kerstin Frithiof - 10 september 2014 08:20

    

--Du ser  n e r v ö s  ut, matte.. Hur kan det komma sej.. Hundarna är mycket känsliga  för sin mänskas stämningar.. Vi känner henne innan och utan vid det här laget.. Och avläser henne  d i r e k t..


--Jo, vovvarna.. I går fick jag, på en grannes rekommendationer, kontakt med en hantverkare, och han har lovat komma idag vid 10-tiden och undersöka vad som bör göras åt ruckligheterna i källaren..


--D e t  är väl bara  b r a  och inget att vara nervös för.. Hundarna fattar ingenting..


--Min ringa erfarenhet av hantverkare är, att dom inte är särskilt  o r d h å l l i g a.. Och  j a g  får väl räknas som en ytterst obetydlig kund, som man kan hantera ungefär hur som helst.. Strunta i att komma vid uppgjorda tider tillexempel.. Eller komma i tid och spilla omkring nåra minuter, för att sen försvinna och inte visa sej på tre veckor..


--Dom enda hantverkadre  j a g  har litat på är Swärdh, som hade rörledningefirma i Norje förr i tiden, och Rörspolarna i Kristianstad, som alltid kommer när dom har sagt..


Man kan inte säja annat än att matte har  f ö r b e r e t t  sej för det här hantverkarbesöket.. I går kväll sopade hon källaren mycket noggrannt.. Bara så han inte ska tro annat än att hon är en  o r d e n t l i g  person..


--Matte, det verkar som om du  f j ä s k a r  för en person som  d u  eventuellt ska anlita för att göra ett jobb.. Det borde väl i all rimlighets namn vara  t v ä r t o m.. Hundarna är  h e l t  förbryllade..


--Ni har  r ä t t, vovvarna.. Jag fjäskar.. Det måste man när man har med hantverkare att göra.. Man är  h e l t  i händerna på dom.. För 14 dar sen bad jag rörmokaren, inte Swärdh,  h a n  är pensionär, utan en annan komma hit och kolla ett  a v l o p p .. Ännu har jag inte sett till honom..


--Strunt samma, förresten.. Avloppet verkar ha spolat rent sej självt.. Kommer han, vilket jag betvivlar, kan han bara kolla att så är fallet..


--Men idag handlar det inte om  a v l o p p  utan om  h u s g r u n d e n..


--Du.. Vovvarna skiner upp.. Kan du inte  g i f t a  dej med en hantverkare.. Då slipper du alla bekymmer..


Matte verkar inte alls gilla förslaget..


--Skulle jag falla så djupt att jag gifte mej för snöd  n y t t a s  skull, så försökte jag  hitta en  v e t e r i n ä r..

Det vore inte  h e l t  och  h å l l e t  egoistiskt.. Ialla fall inte  l i k a  egoistiskt som att slå klorna i en hantverkare..

Dessutom  skulle jag inte  t r i v a s  med ytterligare en person i huset.. Ensamseglare som jag är..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards